niedziela, 2 grudnia 2012

Plus czy Minus

Kolaboracje i różnego typu współprace, bo to o nim dzisiaj będzie zaczęły się tak naprawdę dawno temu. Jednym z przykładów może być kolaboracja marki Hugo Boss z nazistami za którą ponad rok temu przepraszali przy okazji wyjściu książki poświęconej marce, ale wracając do dzisiejszych czasów jedną z niewielu firm które robią to systematycznie od kilku lat jest dobrze znany szwedzki koncern. Swoją serię projektantów dla H&M rozpoczął Karl Lagerfeld w jesieni 2004 roku.


Swoje kolekcje dla nich także stworzyła m.in. Madonna, Kylie Minogue, Sonia Rykel, Versace, a dwa tygodnie temu do ogólnej sprzedaży trafiła kolekcja stworzona przez Maison Martin Margiela. Jako, że H&M nie lubi gdy o nich cichnie trzy dni po trafieniu najnowszej kolekcji do sklepów zaczęły krążyć plotki o  ich najnowszym projekcie czyli Givenchy for H&M.

Z tego powodu wybuchło wiele dyskusji na temat czy taka kolaboracja powinna w ogóle mieć miejsce.  Czy nie wpływa to negatywnie na imgae domu mody. Mniej więcej zbiegło się to także w czasie z ujawnieniem, że polska firma Wittchen będzie sprzedawać swoje portfele i paski gdzie? w Lidlu.

Według reklamy powinniśmy oczekiwać tej samej klasy portfeli które możemy spotkać w firmowych salonach Wittchen, ale czy tak naprawdę jest? Czy jest sens budować swoją renomę i klasę przez wiele lat, by później sprzedawać swoje produkty w markecie ? Wiadome jest, że każdy z nas chciałby kupować najlepsze produkty po jak najtańszej cenie, bo skoro można kupić taniej to po co przepłacać, ale czy takie rzeczy wpływają dobrze na wizerunek marki i przekłada się na długoterminową sprzedaż? Osądźcie sami :) 
Ja sam chciałbym, żebym Givenchy stworzyło kolekcję dla H&M, bo w końcu mógłbym sobie pozwolić na zakup czegoś od tak świetnego projektanta, ale najwidoczniej będę musiał jeszcze na to poczekać, ale przynajmniej wzrasta moja ciekawość co do kolejnego projektanta który wejdzie w kolaboracje z H&M. I na koniec moim zdaniem bardzo udany efekt współpracy Kenzo x Vans :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz